Conferința de presă pentru finalizarea proiectul “Educație pentru dezvoltarea abilitaților in domeniile creative și producție de pe ambele parți ale Prutului” / 2SOFT/1.1/187

COMUNICAT

Conferința de presă la finalizarea proiectului:

Educație pentru dezvoltarea abilităților în domeniile creativitate și producție de ambele părți ale Prutului, 2SOFT/1.1/187

Proiect finanțat de Uniunea Europeană prin Programul Operațional Comun România-Republica Moldova 2014-2020 prin intermediul instrumentului European de Vecinătate (ENI-CBC).

Fundaţia Solidaritate și Speranţă în calitate de aplicant, în parteneriat cu de Protopopiatul II Iași, Asociația Obstească „Soarta” din orasul Soroca, Republica Moldova și  Asociația Umanitară „FILANTROPIA CREȘTINĂ” de asemenea din Republica Moldova orașul Orhei, anunță astăzi 13.01.2022, ân cadrul unei conferințe de presă, finalizarea proiectului cu titlul Educație pentru dezvoltarea abilităților în domeniile creativitate și producție de ambele părți ale Prutului, finanțat în cadrul Programului Operaţional Comun România-Republica Moldova ENI 2014-2020.

    Valoarea totală eligibilă a proiectului a fost de 439,522.60 EUR. 

Perioada de implementare a proiectului: 15 de luni.

Obiectivul general al proiectului a fost acela de a îmbunătăți calitatea vieții cetățenilor din România și Republica Moldova, pe parcursul a 15 luni, prin investiții comune în educație pentru a atinge noi competențe într-o manieră inovatoare în raport cu specificitățile locale și prin facilitarea cooperării la la nivel local al elevilor, tinerilor, profesorilor și părților interesate.

Obiectiv specific 1 al proiectului. Primul obiectiv specific al proiectului a fost creșterea competențelor și abilităților pe care le posedă elevii și tinerii din domeniile literar, muzical, croitorie, gătit, antreprenoriat, IT, sănătate, prin schimburi de experiență și formări educaționale non-formale la nivel transfrontalier, pe parcursul a 15 luni cu baza investițiilor în dotări specifice.

Obiectiv specific 2 al proiectului. Al doilea obiectiv specific al proiectului a fost creșterea competențelor și abilităților deținute de profesori în domeniul motivației muncii și al managementului stresului profesional, al competențelor TIC și al educației non-formale, pe parcursul a 15 luni, prin schimburi de expertiză.

Proiectul și-a propus să contribuie la creșterea calității actului educațional și la creșterea competitivității. Prin implementarea proiectului, parteneriatul și-a propus să îmbunătățească abilitățile pedagogice ale comunicării profesor-elev-comunitate. De asemenea, s-a vizat creșterea prestigiului și îmbunătățirea imaginii școlii în comunitate. Pentru instituțiile de învățământ, comunitatea este foarte importantă, la fel și primirea unui feedback real, util și de calitate. Activitățile propuse au vizat îmbunătățirea imaginii școlii în comunitate și răspunderea comunității în fața problemelor școlii. Un alt aspect s-a referit la participarea școlilor la proiect, contribuind astfel la creșterea prestigiului activității educaționale la toate nivelurile educației. 

Activiățile proiectului au presupus implementarea unui numar de 7 incubatoare in Romania si 7 incubatoare in Republica Moldova, astfel:

Fundația Solidaritate și Speranță a implementat urmatoarele incubatoare:

Incubatorul de gătit – obiectivul acestui incubator a fost să aducă valoare adăugată prin etică, profesionalism și adaptare permanentă la nevoile societății, oferind soluții inovatoare pentru alimentele bogate din punct de vedere nutrițional, sănătoase, tradiționale și noi din dieta actuală.

Incubatorul de antreprenoriat – obiectivul acestui incubator a fost crearea unei strategii de dezvoltare pentru fiecare dintre incubatoare realizată prin generarea unui HUB.

Pregătirea cadrelor didactice pentru a le stimula motivația la locul de muncă și gestionarea stresului profesional – Creșterea gradului de adaptabilitate a cadrelor didactice la stresul profesional și stimularea motivației în muncă

Dezvoltarea competențelor profesorilor pentru a utiliza TIC în acțiuni de dezvoltare a accesului și a calității în educație – Creșterea accesului și a calității în educație prin dezvoltarea abilităților TIC ale profesorilor.

Formarea cadrelor didactice prin educație non-formală – Creșterea accesului și a calității în educație prin dezvoltarea unor strategii de educație non-formală între profesori.

Protopopiatul II Iasi, a implementat urmatoarele incubatoare:

Incubatorul de literatură – obiectivul acestui incubator a fost înțelegerea textului după ce a fost citit și implementarea informațiilor regăsite în diferite situații, dezvoltând, de asemenea, capacitatea de analiză și gândirea critică 

Incubatorul de muzică – obiectivul acestui incubator a fost susținerea spiritului motivațional al beneficiarilor și împletirea într-un mod armonios a activităților educaționale cu plăcerea.

Incubatorul de croitorie – obiectivul acestui incubator a fost de a transforma pasiunea pentru frumusețe în realizarea unui produs finit cu funcționalitate perfectă, adăugând valoare și stil, prin producerea accesoriilor de îmbrăcăminte care se potrivesc standardelor participanților în ceea ce privește stilul, calitatea, creativitatea și inovația.

Incubatorul de IT

Incubatorul de sănătate – obiectivul acestui incubator a fost promovarea principalelor reguli de sănătate pentru a avea o viață plină de energie

În Republica Moldova au fost de asemenea implementate in oglinda, un numar de 7 incubatare, astfel:

Asociația Obstească „Soarta” din orasul Soroca, a implementat următoarele incubatoare:

  • Un incubator de gătit, identic cu cel din Romania, 
  • Un incubator de IT 
  • Un incubator de activitate cu profesorii, cu cele 3 subactivitati, repectiv: 
  • Pregătirea cadrelor didactice pentru a le stimula motivația la locul de muncă și gestionarea stresului professional
  • Dezvoltarea competențelor profesorilor pentru a utiliza TIC în acțiuni de dezvoltare a accesului și a calității în educație
  • Formarea cadrelor didactice prin educație non-formală

Asociația Umanitară „FILANTROPIA CREȘTINĂ” din orașul Orhei, a implementat un un numar de 5 incubatoare, respectiv:

  • Incubatorul de literatură
  • Incubatorul de muzică
  • Incubatorul de croitorie
  • Incubatorul de IT
  • Incubatorul de sănătate

Grupul țintă a fost format din 340 de copii, elevi și tineri înscriși în sistemul național de educație si cadre didactice, predominant din mediul rural, după cum urmează:

– 150 de copii, elevi și tineri si 20 cadre didactice din România provenind din Iași, 110 comunități concentrate în jurul a 110 parohii care aparțin de Protopopiatul Iași 2, din județul Iași;

– 150 de copii, elevi și tineri din Republica Moldova si 20 cadre didactice.

La final a fost sustinut FESTIVALUL BUNULUI GUST în cadrul căruia au fost prezentate rezultatele activităților desfășurate în cadrul incubatoarelor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *